31.7.07

Manteca - Tremendo Boogaloo (Freestyle, 2007)

Manteca, vokalist Martha Acosta ve bas gitarist Don Fiora (Javier Fioramonti)'dan oluşan Kolombiya asıllı bir grup. Edinburgh festivalindeki bir performans için bir araya gelen ikili o zaman bu grubun temellerini atmışlar. Konserlerindeki parti havası sebebiyle de Latin Funk Jazz konusunda her zaman aranan isim olmuşlar.

Martha grupta sürücü koltuğunda ve parçaları yazıp besteliyor. Salsa'ya biraz daha geniş bir açıyla bakıyor ve sınırlamalarına pek aldırmıyor. Modern müzik anlayışında onun bu tarzı çok daha beğeni kazanıyor. Böylece de ortaya bir Manteca fırtınası çıkıyor.

Açıkçası albümü dinlemek yürek gerektiriyor. Bu denli hareketli, eğlenceli ve insanı dans etmeye dürten bir albümü oturarak dinlemek imkansız gibi. Şahsen albümü ancak bir hayli dinledikten sonra oturup yazabildim şunları. Albümün tamamı bir parti edasında devam ediyor. Latin dünyasının tüm enerjisini başarıyla yansıtmış albüm.

Genel olarak salsa etkisi görülüyor. Ancak gerek melodisel, gerekse yapısal bakımdan çok daha özgür bir tavırla ele alınmış salsa. Bu da modernizm katıyor albüme. Uyarıyorum, normal bir salsa albümü dinlemeyeceksiniz. Ama salsa yapmayı biliyorsanız, aynı zevki bundan da alabilirsiniz. Hatta daha fazlasını.

Yaz için ideal bir albüm. İKSV caz festivali kapsamında Ayhan Sicimoğlu & Latino All Stars'ı dinledikten sonra aynı heyecanı artırarak devam eden bu albüm bana ilaç gibi geldi. Güney Amerika hayranı olanlar veya merak edenler için biçilmiş kaftan. Tam size göre. 2 adet MP3 örneğini de aşağıda veriyorum. Beğenmeyenler iade etsin.

Beğendiğim çalışma yok. Delisi olduğum çalışmalar var. Hem de hepsi. Çekinmeden söylüyorum. Çok mu abarttım acaba? Sanmam. Bir dinleyin ona göre konuşuruz.

MP3: Manteca - De Todo
MP3: Manteca - Fuedo

Martha Candela @ MySpace

Hiç yorum yok: