21.8.07

Xavier Rudd - White Moth (Anti, 2007)

Kimdir nedir bilmezdim. Ama biraz öğrendim. Avustralyali müzisyen Xavier Rudd'la yaşdaşız, o da 1978 doğumlu. Benden farklı olarak birçok enstrümanı çalabiliyor ve üstüne sörf yapıyor. Ama ben de yazıyorum sonuçta.

Tarz olarak reggae, folk ve pop karışımı. Roots hayranlığını zaten açıkça belirtiyor. Ancak folk-popa hafif dönük bir yanı var. Oldukça da ilginç. Ama onun en güçlü yanı albümlerinden ziyade performanslarıymış. Haliyle izleme imkanım olmadığı için bilebilecek birine sordum ve şans eseri dinlemiş ve çok beğenmiş. Kaynak: Tom Can Soleymanbik @ Melbourne. Geçen sene Rock Werchter'de de performans sergilemiş ama sanırım 1 yılla kaçırdım.

Albümdeki gitar kullanımı biraz blues ve folk karışımı geliyor bazen. Özellikle "Better People" ve "Stargaze"'de. Hatta "Better People" Norah Jones'un albümünde yer alsa hiç yadırgamam. Yoksa Norah Jones Avustralya folk müziği mi yapıyor diye düşündüm bir an. Xavier Amerikan tarzını yapıyor, bu daha mantıklı geldi. Sonuçta aborjin müziğine pek benzetemetim. Ama bir gıdım da olsa "Stargaze"'de var. "Footprint" ve "Message Stick"'te ise daha yoğun olarak aborjinlere benzettiğim noktalar çıktı. Benzetmek ne kelime. Güzel güzel aborjin melodileri var.

Heyecan yok, stres yok, hayat güzel. Sözler üzerinde sanırım biraz daha çalışabilirmiş ama bu şekilde de çok sırıtmıyor. Sadece "Come Let Go"'da biraz kulağıma battı sıradanlık aslında. Come brother, come sister bir süre sonra yakışmadı albüme. Rafet El Roman misali "Seni Seviyorum" hissi doğurdu bende. Yeni bir örnek de Hande Yener'in "Romeo"'su herhalde. Aaa Kaiser Chiefs'in "Ruby Ruby Ruby"'sini nasıl da atladım. Neyse çok ezdim Xavier'i. Abartmayayım.

Sonuçta albümü zevkle dinledim mi, dinledim. Tavsiye de ederim sakin bir eğlence için. Öyle çok iddialı değil ama iddialı olduğu söylenen birçok albümden daha güzel. Belki de böylesi daha iyi.

MP3: Xavier Rudd - Twist
MP3: Xavier Rudd - Stargaze

Xavier Rudd resmi sitesi
Xavier Rudd @ MySpace

Xavier Rudd - Better People performansı

Hiç yorum yok: