4.10.07

Bruce Springsteen - Magic (Sony, 2007)

I was born in the USA. Bir zamanlar üzerinde bu sözü yazan bir montum bile olmuştu. Babamın son Rock evrelerinden kalan bir armağan olarak almıştım Bruce Springsteen'i. İyi de etmişim açıkçası. Seviyorum keratayı.

Kerata derken 60 yaşına merdiven dayamış bir amcadan bahsediyoruz. Arkasında Amerikan kültürüne zekice yerleştirilmiş müzikal bir kariyer var. Öylesine ki Time dergisinin kapağı olacak kadar ileri gidiyor kendisi. Bu arada 15 Grammy'i atmış evinin köşesine.

Benden bir üst nesil onu "Born To Run" ve "Born In The U.S.A." albümleriyle tanıyor. Babamdan hariç olarak ben "Tunnel Of Love" ile tanıdım onu. Benden sonraki nesil ise "Streets Of Philadelphia" ile tanıdı onu. Daha sonra 11 Eylül saldırılarına karşı çıkardığı "The Rising" albümü geldi tabii bir de. Bana biraz parsayı toplama havasında gelmişti ama sonrasında tonlarca Country sanatçısının ülke içindeki milliyetçi piyasadan pay almaya çalıştığını görünce Amerika'nın her konuda Amerika olduğunu hatırladım.

Bruce Springsteen yeni albümü Magic'i 2 Ekim'de çıkardı. Albüm genel olarak beklenenin altında niteledi. Bence daha da altında. Bildiğim Bruce Springsteen ayrıcalığı yok albümde. Kendini belli etmiyor, hadi belli etmedi, içinde bir daha dinleme isteğimi uyandıracak bir parça da yok.

Genelinde Folk havası ciddi anlamda Rock'ı bastırmış. Çıkış parçası "Radio Nowhere"'i bile sokak arasında bir yerden dinlesem tam anlamıyla Rock demem. Popa daha çok benziyor. Hani menejerinin albümü enerjisi yüksek bir Rock albümü olarak tanımlamasını üzgünüm yiyemedim ben. Artık birileri ne olur söylesin Bon Jovi ve Aerosmith tarzı Amerikan lise kızlarına yönelik Rock anlayışı bitti.

Sıradan bir albüm. Müzikal açıdan katacağı pek bir şey yok. Hani dinlemezseniz bir şey olmaz. Ama kaçırmayayım Bruce'u diyenler için umarım hayal kırıklığı olmaz bana olduğu gibi.

MP3: Bruce Springsteen - Radio Nowhere
MP3: Bruce Springsteen - Your Own Worst Enemy

Bruce Springsteen resmi sitesi
Bruce Springsteen @ MySpace
Ola ki albümü edinmek isterseniz

Hiç yorum yok: