12.11.06

Kısa Kısa Plaklar... (7)

Jochen Trappe - Blackout Barbados (Connaisseur, 2006)

Connaisseur'un keşiflerinden Jochen Trappe hakkında fazla bir bilgi yok. Ancak bugüne kadar bu plak şirketinden çıkardığı 2 plak da çok başarılı ve gelecek açısından çok olumlu beklentiler yaratıyor.

Müziğine gelince güçlü, etkileyici, minimalist bakış açısına sahip ancak bunun yanında gerektiğinde dinleyicinin hazza ulaşmasını sağlamak için gerekli eklentilerden de kaçmayan bir tarzı var.

Plak açısından en basit söz 3 adet muhteşem çalışma olduğu. Temelinde minimalist tekno altyapını hakim olmasının yanı sıra Areal'dan alışık olduğumuz vuruşlara uygun yoğun vocoder ve synth'ler dikkat çekiyor. Plağın ilk parçası "Bypass" keskin ama tiz, büyük ve yuvarlak vuruşlarla birlikte başlıyor. Sonra güçlü vuruşlar kalıyor ve vocoder'ın girmesiyle parça muhteşem bir hal alıyor. "Crosstalk"'un başlangıcı ilk dinleyişte Robert Babicz'e bir atıf gibi devasa vuruşlardan oluşuyor. Bütün çalışma boyunca devam ediyor bu sarsıcı yapı. "Flux Line" ise diğer 2 çalışmaya göre daha sakin ve minimalist. Bir süre sonra o da güçleniyor ama ilk ikisi kadar değil.

Connaisseur Recordings

Atom Tm - Re-invents The Wheel (Musique Risquee, 2006)

Elektronik müzik dünyasının en üretken ve belki de en çok projesi olan insanı olan Uwe Schmidt Atom Tm projesinden yeni bir plak çıkardı. 40'tan fazla projesi olan Uwe Schmidt'in en önemli projeleri arasında Atom Tm, Atom Heart, Flextone ve Senor Coconut yer alıyor. Ayrıca Flanger'ın da üyesi Burnt Friedman ile birlikte.

Uwe Schmidt'in bu yeni plağı minimalist yaklaşımın yanında clicks and cuts akımını da içine alıyor ancak plakta yoğun bir acid dönemi yapısı da mevcut. Bu da oldukça özgün bir sonuç ortaya çıkarmış. Scratch'ler içinse The Rip-Off Artist'ten destek almış.

Plak aslında 6 çalışmadan oluşuyor ve bunlar 2 büyük parçanın 3'e bölünmüş halleri ancak bölümler arası boşluk yok ve ortaya 2 ana parça çıkmış. Ön yüzde yer alan "Form Swallows Function" hareketli yapısı, bol ses kesitleri ve sürekli yapı değiştiren acid melodilerden oluşuyor. Arka yüzdeki "Insulting The DJ" ise uzun bir konuşmayla başlıyor. Arkasından aksayan vuruşlar vokalin arkasından giriyor ve vokalin çıkışıyla çok farklılaşıyor. Vuruşların yapıları ve düzenleri funk'ı andırıyor. Yavaş yavaş parçalar yerine oturuyor ve ortaya güzel, eğlenceli bir minimalist funk çıkıyor. Parçanın sonlarına doğru ciddi bir scratch bölümü var ve The Rip-Off Artist başarılı ve orjinal bir iş ortaya çıkarmış.

Atom Heart

Repeat Repeat - Why Must (Soma, 2006)

Dave Congreve ve Mark Rutherford'dan oluşan Repeat Repeat ilk plaklarını 2005 yılında Soma Quality Recordings'den çıkardı ve 3. plakları "Why Must" da yarın piyasada olacak. Minimal tekno türünde başarılı prodüksiyonlar yapan ikilinin yeni plağı da diğerleri kadar başarılı. Bu arada Mark Rutherford'un elektronik müziğin eski prodüktörlerinden olduğunu da söylemekte fayda var.

Plakta "Why Must"'ın bir orjinal versiyon, bir de Gaiser'in Self Explanatory Mix'i yer alıyor. Orjinal versiyon altyapısı itibariyle gerçekten çok başarılı. Üzerindeki melodi ise biraz daha ağır bir yapıda ve oluşturduğu tezatla farklı hisler uyandırıyor. Vuruş yapısı ise düzenli ve etkileyici.

Gaiser'in düzenlemesine gelince ilk andan itibaren kendini fark ettiriyor. John Gaiser'in son dönemde ortaya koyduğu başarılı çalışmaların ardından yine güzel bir çalışma. Orjinaline göre daha güçlü vuruşlar tizlerle destekleniyor ve Gaiser'in minimalist bakış açısı ortaya çıkıyor. Derin bir melodi de buna eşlik ediyor.

Soma Records

Hiç yorum yok: