12.2.08

Hot Chip - Made In The Dark (EMI, 2008)

Indie Pop'u elektronik müzikle en güzel şekilde birleştiren gruplardan biri Hot Chip. Önceden belirteyim DFA kökenli olmaları sebebiyle sevmem zaten doğal. DFA'den babam çıksa dinlerim. Hele LCD Soundsystem'la ortak noktaları varsa (Al Doyle) daha da bir memnun olurum.

Hot Chip bu ay çıkardığı 3. albümüne gelene kadar İngiltere'de el üstünde taşınan bebek modundaydı. NME sağolsun yeni albümü Ocak ayının albümü ilan ederek bu geleneği devam ettirdi. NME açısından sebebini anlamak zor da değil ama yine de ayın albümü diyemezdim ben. Beğendim de o kadar değil.

Albümdeki Pop yaklaşımı soru işareti bırakmaksızın ortada. En basiti "Shake A Fist"'teki Dr. Dre klasiği oryantal melodi. Arkada yer alsa da kulaktan kaçmıyor. Ama alternatif elektronik yaklaşımlarıyla bunu iyi kamufle ediyorlar. Normalde sadece Pop dinleyen birine de çok yakın gelmeyebilir bu haliyle.

Albümde çakma Erasure havası bile var 8 Bit modundan "Ready For The Floor" adıyla. Bunun dışında demin değindiğim Dr. Dre tandanslı melodi haricinde doğrudan Hip Hop altyapısına sahip "We're Looking For A Lot Of Love" da var. O da olmadı Dub esintili "One Pure Thought" bile karşımızda çekinmeden. Yetmediyse Nu-Funk "Hold On" var. Daha gider bu.

Albümdeki her parçayı sevdiğimi iddia etmeyeceğim. "Ready For The Floor" ve özellikle iki yumuş parça "We're Looking For A Lot Of Love" ve albüme adını veren yumuş "Made In The Dark" pek bana göre değil. Biraz zorlama gibi geldi.

Ama "Out At The Pictures", "Shake A Fist", "Touch Too Much", "One Pure Thought" gibi çalışmalar albüme ciddi güzellik katıyor. Grubun şu ana kadar bildiğimiz havasına daha yakın, türler arasında gidip gelen ama eğlendiren ve zevk veren çalışmalar. Ha bir de albümde melodisiyle beni güldüren "Don't Dance" var. Komedi filmi gibi bir parça.

Hot Chip yine genelinde güzel bir albüm çıkarmış ortaya. NME gibi üzerine atlayamıyorum ama beğendim. Daha iyisinin de olacağına eminim yine de. Neyse dinleyin hele bir. Gerisi boş zaten.

MP3: Hot Chip - Out At The Pictures
MP3: Hot Chip - One Pure Thought

Hot Chip'in resmi sitesi
Hot Chip @ MySpace
Albümü satın almak için

Hiç yorum yok: