4.2.08

Nada Surf - Lucky (Barsuk, 2008)

Geçmişi oldukça eskiye dayanan ancak fazla göz önünde bulunmadan güzel çalışmalar sergileyen bir grup Nada Surf. Matthew Caws, Ira Elliot ve Daniel Lorca'dan oluşan trio bugüne kadar 4 albüm çıkardı. İlk albümleriyle alternatif dinleyiciler arasında göze battılar, daha sonra bir sürelik bir MTV camiası maceraları oldu ama daha sonra kendilerini buldular ve sessizleştiler 4 yıl boyunca. Vesaire vesaire geldik bugüne.

Grup "Lucky" adlı bir albüm çıkardı bugün ve eskiye oranla tarzlarında ciddi bir değişiklik gözleniyor. Eskiden Grunge'a yakınlıklarını düşünürsek artık oldukça farklı bir çizgideler. Biraz daha nasıl diyeyim bir Keane havası sezdim. "Beautiful Beat"'i dinleyen anlar demek istediğimi. İlginç bir değişim.

Sonuca gelelim. Albüm bana göre yılın iyileri arasına adını yazdırdı gönlümde. Kaç kere dinledim ben bile sayısını unuttum. Açıkçası beklemediğimden belki de hazırlıksız yakalandım. Zaten ilk dinlemeye başladığımdan beri doğrudan herkese bahsetmeye başladım.

Albüm çok güzel gidiyor. Farklı esinlenmelere el atılmış birçok parçada ama en ufak kuşku bırakmadan gidiyor kendi kendine parçalar ardı sıra. Ha arada MTV gençliğine uygun "Weightless" gibi parçalar da olmasa muhteşem olacakmış ama kadıda da o kadar kusur olur.

Albümde Folk, Southern Rock, Blues, Indie Rock (E yani) etkileri var. Valla dayanamayıp yine öveceğim. Sözler de güzel bak. Kesinlikle Ira Elliot'ın gruba sonradan katılması ve gittikçe ağırlığını koyması etkili olmuş. Gerek müzikal açıdan gerekse sözlerde çok başarılı bir çizgi var. E tabii Matthew'un vokalinin yıllar içinde olgunlaşması da parçaların yapısına çok olumlu etki ediyor. Bir "See These Bones", bir "Beautiful Beat" veya bir "Are You Lightning?" gerçekten insana huzur katıyor, yüzüne gülümseme getiriyor.

Uzun lafın kısası yılın dinlenesi albümlerinden biri daha karşımıza çıktı. Ne mutlu bize 2008 de güzel başladı. Yeni bakış açısıyla 2008'de hoşgeldi Nada Surf. Umarım turneye bir an önce çıkarlar ve yollarımız kesişir kendileriyle.

MP3: Nada Surf - Beautiful Beat
MP3: Nada Surf - See These Bones

Nada Surf'un resmi sitesi
Nada Surf @ MySpace
Albümü satın almak için buyurun (Kısa süreliğine Bonus Disc'le beraber alınabiliyor)

Hiç yorum yok: