3.10.07

Guts - Le Bienheureux (Wax On, 2007)

Equinox Müzik'ten bana promosu yaklaşık 4-5 ay önce gelen bir albüm bu. Albüm çıkana kadar akla karayı seçtim kendimi tutmak için. Yılın en iyi albümleri listemde doğrudan yer alacağını söyleyeyim. Albümü alıp ilk dinlediğimden beri kendimde değilim.

Şimdi Guts kim onu söyleyeyim. Adı Fabrice. Fransız bir sanatçı ve Ibiza'da yaşıyor. Daha önce Alliance Ethnik adlı grubu kurmuş ve bu grupla başarı kazanmış ama artık solo kariyerini izlemeye karar vermiş. İlk albümüyle de ortalığı ciddi anlamda karıştıracak.

Fabrice'in en iyi arkadaşlarından biri Nightmares On Wax yani DJ Ease. Türleri de çok benziyor, yaptıkları işlerin kalitesi de. Ama işin en güzel noktası bu değil. Ben bu albümün gazıyla Fabrice'le konuştum ve kendisiyle Skype'tan bir röportaj yaptım. Zaten albümü dinledikten sonra siz de neden röportaj yapma isteğiyle kavrulduğumu anlayacaksınız.

Albüm Nujazz, Groove türlerinde. Nightmares On Wax'e ciddi yakınlığı var. Onun dışında Saint Germain, Bonobo ve nadiren De-Phazz benzerliği var. Bu saydıklarım iddialı isimler elbette. Parçalar da öyle.

Şimdi bu kadar övmenin suyunu çıkarmadan parçalara geçeyim.

Albüm Intro'nun ardından "Good Morning" ile başlıyor. Jamaika merkezli bir vokalin etrafında aksak ritmler ve güzel bir gitar melodisiyle başarılı bir girizgah. Vokal gerçekten çok hoş. Arkasından "Everybody Know" ile giriyoruz artık albüme. İlk parçanın temel olarak benzeri bir yapıda vuruş ve melodilerde. Bu sefer Nujazz'e uygun bir vokal var. Vuruşlar çok etkili. "You Know Dat Shit!!!" Fabrice'in Hip Hop geçmişi konusunda izlenimler taşıyor. Albümün genelindeki aksak ritm uygulaması burada Big Beat benzeri bir havada. Naif piyano melodisiyle mükemmel uyum sağlamış. "Escucha Me" ile devam ediyoruz ve trompetler geliyor. Bir Big Beat daha. Of. Masamı sallıyor sublar. Devamında tam tersi bir havada "Metis" geliyor. Çok etkileyici melodilerle içine çekiyor. Yorum yapamıyorum. Basit ama o kadar güzel bir gitar melodisi var ki evlere şenlik. Ve şimdi de albümün öte çalışmalarından "Nightmare Of Paris" geliyor. Karşımızda yine gitar ve aksak ritm. Müziğin en güzel halleri bunlar işte. Moral bozukluğu falan hak getire. 2 kere dinleyin dünya umrunuzda olmaz. Parçanın tek eksiği kısa olması.

"Take A Look Around You" ile yolumuza bakalım biz. Atın ayak sesleriyle uyumlu bir vuruş kompozisyonu ile girip arkasından aksağına kavuşuyor. Güzelce devam ediyor. "Pura-Vida" Hispanik bir havayla giriyor vokallere de dayanarak. Arkasından Hip Hop havalı bir hale bürünüyor. Orishas vokali gelse yadırgamam. Gelmedi, yine yadırgamadım güzelliğinden dolayı. "Skunkfunk" ile biraz daha Trip Hop havası yakalıyoruz. Daha detaylı olmak gerekirse Massive Attack havası. Gerek vokal, gerek melodi bunu anlatıyor. "Cry & Smile" yine güzel bir gitar melodisiyle karşılıyor. Melodi, aksak vuruşların da önünde güzelliğini sergiliyor adeta. Sırada "And The Living Is Easy!!!" lalayların eşliğinde bir erkek vokaliyle geliyor ve eğlence kopup gidiyor. Mutlu mutlu sırıtıyorum. Albümün en uzun parçası ve kesinlikle süresinin hakkını veriyor.

Sonunda geliyor "Sweet Love" albümün son çeyreğinde. Yılın en güzel parçalarından biri. Kulağa fısıldanan Sweet Love nakaratı ilahi bir gitar melodisi ve aksak ritmlerle birleşip Nirvana'ya ulaştırıyor beni. Trompetin de hakkını yememek lazım. Ben bir daha dinleyeceğim devam etmeden önce. Bu parçayı bir kere dinleyip geçmek günah. Ancak şimdi "Endless Night"'a geçiyorum. Bitmiyor eziyet. Ağlamak istiyorum sayın seyirciler. Albümden örnek olarak koyacak parça seçemiyorum. Big beat temelli muhteşem bir melodi karşımızda. Balalayka olduğundan şüphelendiğim bir melodi ek geliyor. Nirvana'ya ulaştım inemiyorum. "Narco Trip" ile sakinleşiyoruz. Biraz De-Phazz moduna giriyoruz trompet melodisi ve ağır, aksak ilerleyen vuruşlarla. "I Love You (It's So Hard To Say)" ile "Everybody Know" benzeri bir vokal anlayışıyla Nujazz'e geri dönüyoruz giderayak. Albüm bitiyor ama Tanrı Winamp'i icat etmiş, o da repeat'i. Daha ne isterim.

Açıkçası Equinox Müzik albümü getirecek mi bilmiyorum Türkiye'ye ama umarım getirir. Getirmezse baskı yapın. Böyle güzel müzikler mutlaka Türkiye'ye de gelmeli, sanatçılar da keza. Bu arada Guts ile yaptığım röportajı da umarım en kısa zamanda hazırlayıp size sunacağım.

MP3: Guts - Nightmare Of Paris
MP3: Guts - And The Living Is Easy!!!
MP3: Guts - Sweet Love

Guts @ MySpace
Albümü satın almak için

1 yorum:

Deuss Ex Machina dedi ki...

Dün bahsetmiştim, bugün de yorumumu ileteyim. Epey bir süredir göz önünde durmasına karşın nasıl göz ardı ettiğime yandığım bir kayıt oldu "Le Bienheureux" (yazması zorken okuyamamam doğal :P). İsteyipte yıllardır dinlediğimiz senin de yazında geçen, Bonobo, De-Phazz birazcık Koop ama engin bir açıklıkla belirtilebileceği üzere Nightmares On Wax akrabalığı Guts'un müziğinin iskeletini oluşturuyor. Tadımlık değil açıkçası ve dediğin üzere bir kaç kere dinledikten sonra güne iyi bir başlangıç için ideal bir çalışma. Good Morning dediğini biliyorum onun için böyle arada sırada kaçırdıklarımda seni takip etmeye devam edeceğim. Mazallah bir de bunların İstanbul'da bir arada yer aldıkları bir konser olsa, bütün bu hünerlerin sahnede canlı canlı izlesek... Dosdoğru "downtempo" güzellmesi... Değil mi? Ah Hayaller Ah...