21.4.08

The Long Blondes - Couples (Rough Trade, 2008)

"Someone To Drive You Home" adlı ilk albümlerinden sonra bizi şimdi yeni albümleriyle karşılıyor The Long Blondes. Sheffield'dan çıkan ve tavırlarıyla İngiltere'de dikkat çeken bu beşli bakalım yeni albümlerinde neler yapmış.

Öncelikle ilk albümlerinde Pulp'ın basçısı Steve Mackey ile çalışmışlardı prodüksiyonda ve bunun etkileri de ortadaydı. Bu sefer temelden bir değişiklikle İngiltere'nin gözdesi Erol Alkan'la çalışmışlar. Etkiler yine ortada.

Albümde Erol Alkan'la çalışmaları Disco akımının etkilerini hissetmemize sebep olmuş. Geneli açısından yapacağım ilk yorum ise orjinal New York Eletronik Punk Rock varken böyle kopyalarına ihtiyacımız olmadığı yönünde. Daha ilk parçadan bu ortada. Vakti zamanının Out Hud'u, şimdiki zamana uzantısı !!! (Chk Chk Chk) veya bir LCD Soundsystem varken hiç tatmin edemez bu. Üstüne biraz da Ladytron havası katıldığı noktalarda daha da zayıf kalıyor. Yapılmış olanın üzerine gram koyamıyor hatta bana göre yanına yaklaşamıyor. Hele yenileri geçtim, Blondie'yi düşündükçe üzülüyorum, kaç sene önce vardı bunlar.

Hadi ilk parça "Century" özellikli olmasa da dinleniyor. Ama "Guilt"'i dinlediğimde aklıma taa Village People geldi. 30 senede bu kadar mı yol aldık? Macho Man plağını koysam daha güzel. Albüme adını veren "The Couples" ise vay canına diye düşündürdü bana, bari albüme adını vermeseydiniz.

Neyse durup düşünelim albümü böyle hunharca eleştirmeden. Nefes alalım. Albümü 5 kere dinledim. Albümde aklımda kalan sadece "Hmmm beğenmedim" fikriydi. Albümün promosunu da Misak'a bıraktım zaten sakince. Gelelim albümün adından en çok söz ettiren parçası "Round The Hairpin"'e. Thom Yorke'un "Eraser"'da yaptığı parçaların vuruşları daha basit ve vokali biraz daha seksi olanı. Tamam Thom Yorke kadar olmasını beklemiyorum zaten, kötü de değil, gayet güzel dinleniyor ama tüm albümde sadece bu kadar mı diye düşünmekten kendimi alamıyorum. Mabbas buraya kadar çoktan "Hadi len" demiştir ama ne yapayım.

Aşağıdaki parçaları bir dinleyin ama albümü alın demem, diyemem. Bir iyi, bir de kötü örnek var. Değerli paranızı harcayacak çok daha güzel albümler var ortada.

MP3: The Long Blondes - Guilt
MP3: The Long Blondes - Round The Hairpin

The Long Blondes'un resmi sitesi
The Long Blondes @ MySpace
Albümü satın almak için (?)

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Bu elemanın sayfa içeriğinizi aynen kopyaladığından haberdar mısınız?

http://www.muzikolay.net/the-long-blondes-couples-rough-trade-2008.html

puht dedi ki...

aa, adamlar bariz yazıyı çalmışlar ya evet...

bu arada ben yeni albümle ilgili konusurken hep bahsediyorum; alkan ile ilk albümdeki o hınzır havasını kaybetmişler... ben özellikle buna çok üzüldüm. yani ilk albüme göre bir düşüş var bariz belli bu... : |
mesela bu albümü dinlerken hep ilk albümdekine yakın parçalara hayranlık oluştu bende.. hatta o eski havayı taşıyan üç-dört parça var. onları da sıralayayım; 'Here Comes The Serious Bit' , 'I Liked The Boys' ve 'I'm Going To Hell'.

Sarp* dedi ki...

bu yüzdendir ki istanbul'daki est-list'lerini hazirlamaya talibim ((:

kate'e de (: