28.4.08

Stephen Malkmus & The Jicks - Real Emotional Trash (Matador, 2008)

Sakin ve dingin bir Rock tarzının temsilcilerinden Stephen Malkmus 19 yıllık uzun kariyerine Pavement grubunda en tepeden başladı ve daha sonra adım adım birkaç merdivenden geri indi Solo kariyerine geçtiğinde. Bunun temel sebebi de genel olarak yaşanan sendrom. Ancak son 2 albümdür eskiyi aratmayan bir yükselişte olduğunu söylemekte sakınca görmüyorum.

Hala çiçek çocukları döneminden kalma çalışmalarıyla dinleyene Woodstock konserlerini hatırlatmakta ısrar ediyor. Bu benim için en ufak problem yaratmıyor yaşça o dönemleri kaçırdığım ve yaşamak istediğim için.

55 dakikalık albüm boyunca güzel müzik dinleme imkanı var. Hem de gayet güzel. Stephen Malkmus'un The Jicks ile giriştiği birliktelik başarılı sonuçlar doğurmaya başladı. Genel olarak Blues veya Folk kökenli bir Rock yapısı var. Gitar çalışındaki özgünlük sebebiyle de gerek Pavement döneminde, gerekse şimdi fark edilen bir hali vardı.

Stephen Malkmus'un kafasına koyduğunu çalan, özgürlükçü yapısı albümde yeteneğiyle buluştuğunda güzel sonuçlarla bizi karşılıyor. Albüme adını veren "Real Emotional Trash" bunun en güzel örneği. Bunun yanında albümün açılış parçası "Dragonfly Pie" da çok iyi. Ama örneklemeler bununla kalmayabilir. Bir "Baltimore", bir "Elmo Delmo" albüme anlam katan çalışmalar. O değil de Jimi Hendrix dinleyesim geldi benim. Ellerine sağlık Malkmus abi.

MP3: Stephen Malkmus & The Jicks - Dragonfly Pie
MP3: Stephen Malkmus & The Jicks - Real Emotional Trash

Stephen Malkmus'un resmi sitesi
Stephen Malkmus @ MySpace
Albümü satın almak için

Hiç yorum yok: