27.9.07

Art Brut - It's A Bit Complicated (Downtown, 2007)

Indie sahnesinin bu senenin başına göre sessizleştiği bir dönemdeyiz. Festival fırtınası sebebiyle yeni albümler henüz karşımıza çıkmıyor. Daha doğrusu büyük topların albümleri ortada yok diyelim. Büyümeye çalışan gruplardan biri de Art Brut.

Grup adını Art Brut sanat akımından alıyor. Sınırların dışındaki sanatsal arayışları açıklayan bir terim diyeyim bilgim dahilinde. Daha çok okumak isteyenler buradan bakabilirler.

Bundan niye bahsettim diye merak edenler varsa, böyle bir ismi taşıyan gruptan da sınırların dışında, farklı şyler beklemek hakkım. "It's A Bit Complicated" albümlerini birkaç kez dinledim. Haksızlık etmek istemedim ama hiçbir sınırdışılık, farklılık bulamadım. Britanya'lı olduğunu bağıra bağıra belli eden bir nebze Franz Ferdinand, bir nebze Bloc Party kopyası olmaktan öteye gidemiyor. Hani bir nebze eğlenceli olsun demişler ama bir nebze dedikleri için olmamış. Benzeri güçlülük konusunda da geçerli.

Grup üretkenlik açısından aldığı ismin ağırlığını kaldıramamış. Bunun yanında vokal ciddi anlamda yetersiz kalıyor güç açısından. Çoğu zaman melodilerin altında ezilip büzülüyor. Örneğin "I Will Survive"'daki vokalin ne dediğini ve ne yapmaya çalıştığını hiç anlayamadım. Ya parçanın yapısını biraz daha sadeleştirip vokali öne çıkarmalılar, ya da hiç zorlamadan vokali daha efektif kullanmalılar uygun yerlerde. Parça resmen zehir oluyor bu şekilde.

Eşref saatim olmaması ihtimalini göz önünde bulundurarak 2 adet örnek parça koyacağım. Ama doğru söylemek gerekirse beğenilme ihtimalini yüksek bulmuyorum. Sonuçta elçiye zeval olmaz.

MP3: Art Brut - Pump Up The Volume
MP3: Art Brut - I Will Survive

Art Brut resmi sitesi
Art Brut @ MySpace
Albümü satın almak için

Hiç yorum yok: