19.8.07

The Clientele - God Save The Clientele (Merge, 2007)

The Clientele 3. albümüyle karşımızda. Ruhu okşayan bir akustik rock grubu ve işlerini gerçekten çok iyi yapıyorlar. İlk iki albümlerinde yakaladıkları başarıyı artırarak devam edecekleri de ortada bu albümle.

Şimdiden uyarıyorum, ıslık çalamayanlar bu albüme kıl olacaklar çünkü parçaların en az yarısına ıslıkla eşlik etme güdüsüyle doldum. Haliyle ettim de. Çok da zevkli oldu. Çünkü melodiler basit ve etkileyici. Çok cezbedici. Tüm bu melodilerin üzerine bir de Alasdair MacLean'in sesini koyun. Değme keyfe.

Açıkçası ilk iki albümlerini düşündüğümde bazen parçaların neredeyse aynı tornadan çıktığı hissine kapılıyordum. Notalar bile benzer geliyordu her ne kadar şarkılar çok güzel olsa da. Ufak nüanslar vardı sadece. Ama bu albüme geldiğimizde farklılıklar artık daha keskin çizgilerde. Parça yapıları gayet oturaklı. Eleştirilere çok açık bir cevap. Bizi asla küçümsemeyin diyorlar sessiz ve duygusal bir şekilde.

Albümde yaylıların çok açık bir yoğunluğu var. Piyano ise duygusallığın sözlerle doruğa ulaştığı noktalarda artık suyun taşması için kullanmış sanki. Kasıtlı faul yapıyorlar. Duygularımla bu kadar oynamaya ne hakları var?

Alastair'in vokali demişken albümdeki sözlere de bir parantez açmak gerekiyor. Elbette sadece duygusal müzikle ve güzel melodilerle etkileyicilik sınırlanmıyor. Alastair söz yazma konusunda çok yetenekli. Can alıcı sözleriyle parçaya daha da çekiyor insanı. İtiraf ediyorum, "Here Comes The Phantom"'un sözlerini ben yazmak isterdim. Çok kıskandım. Benim kalbim de keman gibi çalmak istiyor.

Albümü mutlaka dinleyin. Beğenmeyene parası iade türünden bir albüm.

MP3: The Clientele - Here Comes The Phantom
MP3: The Clientele - From Brighton Beach To Santa Monica

The Clientele resmi sitesi
The Clientele @ MySpace

Hiç yorum yok: