6.8.07

Taylan - 1914 (Living Records, 2007)

Şimdi herkes biliyor genelde tek plak incelemesi yapmıyorum. Ancak konu Taylan'ın çıkardığı plak olunca bu konuda hiç çekinmeden bir istisna yapacağım. Sebepleri de aşağıda var zaten. Sonuçta dostum olmasının da ayrı bir etkinliği var tabii sebeplerden önce.

Bu istisnalardan ilki Taylan'ın müstesna bir insan olması. Birinci olarak girdiği Mimar Sinan Resim bölümünü sittin senede bitirememesinin tek sebebi müzik aşkı. Müzik aşkı yüzünden hiç alakası olmadığı halde yapmadığı iş kalmadı adamın. Yıllar yılı onca zarar etmesine rağmen inandığı müziği insanlara Gizli Bahçe, Auf, Dulcinea ve adını hatırlamadığım birçok mekanda müzik yönetmenliğini yaparak iletmeye çalıştı. Bunun yanında benim 2003-2006 arasında Baseline Productions olarak düzenlediğim birçok gecede bana destek oldu. Stanny Franssen'in onu hayran hayran izlediği geceyi hala unutmuyorum. Ama bir türlü beklediğimiz şans kapısını çalmamıştı.

Arkasından bende 2 adet kopyasını (Biri normal, biri canlı düzenlemesi olarak) hala sakladığım ama kendisinin bile elinde bulunmayan (Birini en kısa zamanda vereceğim ona) bir "Everybody Dance Now" düzenlemesi var ki hayranlıkla dinlemiştim. Ancak ona bir türlü izin almak imkanı olmadı. Parçanın normal versiyonunu aşağıda ekledim.

Velhasıl sonunda Taylan ilk plağını resmen Temmuz ayında çıkardı. Bana ilk haberi verdiğinde ise çok mutlu olmuştum. Bunları daha çok önceden hakettiğine inandığım için de ayrı bir gurur duydum.

Plağa gelince. "1914"'ün orjinal ve Rework versiyonları zaten bir süredir Taylan'ın MySpace sayfasında vardı. Ancak plak olarak mastering aşamasından sonra kulağıma daha uygun gelmeye başladı. Minimal tekno'ya biraz daha derin ve hareketli bir bakış açısı sunuyor plak. Birçok kişi gibi benim de favorim orjinal versiyonu ancak Rework'ün vuruş yapısı ve çizgisi itibariyle kulüplere biraz daha uygun olduğunu söylemek lazım.

"1914"'ün Randoman düzenlemesi ise ikisinin arasında biraz daha sakin ama başarılı bir ses kesiti kombinasyonuyla etkileyici. Zaten Randoman'ı 2005 yılında Süpermatik'le çıkardığı "Undesigning" albümünden da hatırlamak gerekir.

İlk alınan tepkilere göre "1914" çok olumlu tepkiler aldı. Bunun aynen devam etmesi de şahsen tek dileğim. Bu arada aşağıda bu plakla aynı zamanda Living Records'dan MP3 olarak yayınlanan "Sometimes" adlı çalışmayı da bulabilirsiniz. Hep destek, tam destek.

MP3: Everybody Dance Now (Taylan Remix)
MP3: Sometimes

Taylan'ın resmi sitesi
Taylan @ MySpace
Randoman @ MySpace

1 yorum:

Orkut Murat Yılmaz dedi ki...

mükemmel bir haber. Taylan'ı tebrik ediyorum.