26.5.07

Equinox Günleri Başlıyor

Çok uzun zamandır çok kızdığım, kırıldığım ve e haliyle de tepki gösterdiğim bir konu var. Türkiye ne yazıkki Avrupa'daki dağıtım ağları tarafından yeterince ilgiyle incelenmiyor. Bunun temel sebeplerinden biri Türkiye'deki albüm fiyatlarının satış azlığı sebebiyle yüksek olması. Bir nebze kısırdöngü var işin içinde. Albümler çok satmayınca fiyatlar artıyor, fiyatlar artınca az satıyor. Mp3 furyasını zaten geçtim. Elbette imkanı olmayanlar veya ulaşılamayacak çalışmalar için çok önemli bir kaynak ancak sanatçıların ve aracıların desteklenmesi çok farklı ve gerekli bir konu.

Velhasıl uzun lafın kısası dağıtım ağlarının bize karşı bu bir adım geride durmasına aldırmadan Türkiye'ye dünya müziklerinin ulaşması için çok ciddi çaba sarf eden Equinox Müzik'i destekleyerek ben de kısırdöngüye bir çentik atmayı amaçlıyorum. Bu albüm incelemelerini insanlar sadece albümleri internetten bulsun da indirsin diye yapmıyorum haliyle ve sanatçıların desteklenmesi çok önemli. Bu yüzden yarından itibaren her hafta Equinox Müziğin Türkiye'ye getirdiği 1-2 albümü inceleyeceğim. Bu projenin adı da "Equinox Günleri".

Equinox Müzik'i de tanıtayım bu arada. Kendileri Türkiye'nin sayılı dağıtım firmalarından. Çok şanslıyız çünkü olaya sadece profesyonel bakmıyorlar. Onların bu çabasını desteklemeyi de bir müziksever olarak görev adlediyorum. Müziğe saygı duymak sadece dinlemekle olmuyor. Forumlarda sıkça görülen ve abuk kullanımı olan "Emeğe Saygı" aslında burada çok daha uygun bir kullanıma sahip.

Albümler kitap gibidir. Bir albümün arşivinizde bulunması, kapağına dokunmanız ve elinizde tutmanız çok farklı bir duygu. Okuyanlardan tek ricam lütfen beğendiğiniz albümleri imkanınız olduğu sürece alın. Alternatif çalışmalar yapan Türk sanatçıların albümlerini mutlaka alın. Yabancılar elbette fiyat açısından daha yüksek bir noktada ancak şimdilik bu adım adım değişebilir. Sabredin. Güzel günler gelecek.

Equinox Müzik'in getirdiği albümleri tüm D&R'larda, Taksim'de Mephisto'da ve Lale Plak'ta, Nişantaşı'nda Groove'da, Mayadrom'da Hitit Müzik'te, Kadıköy'de Zihni'de, Ankara'da Shades ve Artı müzikte bulabilirsiniz. Atladığım yerler var ise oralarda da bulabilirsiniz.

Notasız gününüz geçmesin.

Sühan Gürer

1 yorum:

can dedi ki...

equinox çerçevesinde yeni albüm tanıtımlarını ve incelemerini sabırsızlıkla bekliyoruz. farklı kitlelere kaliteli albümlerle gelsinler ki, yabancı albümlere mp3 olarak ulaşmaktan vazgeçelim.